درباره رویداد
تهران
۱۰ مرداد ۱۴۰۳
۰۸:۰۰ - ۱۶:۳۰
تفکر طراحی
کارگاه تفکر طراحی به منظور تجهیز تیم رهبری و اجرایی سازمان ها و صاحبان کسب و کار به منظور ایجاد مهارت و ذهنیت لازم برای هدایت نوآوری و حفظ رهبری آنها در زمینه های به سرعت در حال تحول دیجیتال طراحی شده است.
هدف این کارگاه ارائه بینشها و تکنیکهای علمی و عملی است که تیم رهبری و اجرایی میتوانند بلافاصله برای هدایت نوآوری و حفظ مزیت رقابتی خود در بازار به کار گیرند.
- معرفی اهداف و برنامه کارگاه.
مرور مختصر تفکر طراحی و اهمیت آن در تحول دیجیتال و مخابرات. - درک اصول تفکر طراحی:
- اصول کلیدی تفکر طراحی: انسانمحور، همکارانه، تکراری، خوشبینانه، و تجربی.
- پنج مرحله فرآیند تفکر طراحی: همدلی، تعریف، ایدهپردازی، نمونهسازی، و آزمون.
- مطالعه موردی از صنعت مخابرات که کاربرد موفقیتآمیز تفکر طراحی را نشان میدهد.
- همدلی در عمل:
- تکنیکهایی برای درک نیازها و نقاط درد کاربران.
- ابزارهای همدلی: مصاحبه با کاربران، پرسوناها، و نقشهبرداری مسیر.
- فعالیت تعاملی: ایجاد پرسوناهای کاربر مرتبط با بخش مخابرات.
- تعریف مشکل:
- ترکیب بینشها برای تعریف بیانیههای مشکل واضح.
- ایجاد بیانیههای مشکل که با اهداف سازمانی در تحول دیجیتال هماهنگ است.
- فعالیت تعاملی: توسعه بیانیههای مشکل بر اساس پرسوناها و مسیرهای کاربران.
- تکنیکهای ایدهپردازی:
- روشهای طوفان مغزی برای تولید ایدههای نوآورانه.
- تکنیکهایی برای تشویق تفکر خلاق و غلبه بر موانع مشترک.
- فعالیت تعاملی: جلسه طوفان مغزی تسهیلشده برای تولید ایده برای یک چالش خاص در مخابرات.
- نمونهسازی و آزمایش سریع:
- اهمیت نمونهسازی در فرآیند تفکر طراحی.
- انواع مختلف نمونهها: نمونههای کاغذی، مدلهای دیجیتال، و نقشههای خدمات.
- فعالیت تعاملی: ساخت نمونههای سریع از ایدههای برتر جلسه ایدهپردازی.
- آزمون و تکرار:
- روشهای آزمون نمونهها با کاربران.
- جمعآوری و تحلیل بازخورد برای بهبود راهحلها.
- فعالیت تعاملی: جلسه شبیهسازی آزمون کاربر و بازخورد با بهبود نمونهها.
- ادغام تفکر طراحی در فرهنگ سازمانی:
- استراتژیهایی برای پرورش ذهنیت تفکر طراحی در سازمان.
- بحث در مورد چگونگی مقیاسبندی تمرینهای تفکر طراحی در تیمها و بخشهای مختلف.
- شناسایی فرصتهایی برای استفاده از تفکر طراحی در ابتکارات جاری تحول دیجیتال
کریس بسویک
نویسنده و استراتژیست خلاقیت
استاد خلاقیت و نوآوری در دانشگاه مطرح کرانفیلد (Cranfield) انگلستان
مدیر برنامه های آموزشی مدیریت در دانشـگاه هنلی (Henley) انگلستان
نویسنــده بیش از ۱0۰ مــقاله مدیریــتی خلاقــیــت و نوآوری در ژورنال های
The Time Sunday Telegraph" "Financial Times"
عضو هیئت مدیره موسسه جهانی نوآوری و مشاور طراحی فرایندهای خلاق در کمپانی های "M&S"" ،"Nokia" ،"BP" و "GE"